Как да се погрижим за сърдечно-съдовата си система

Сърцето на здравия човек може да изпомпва кръв от цялото тяло за една минута! За да се поддържат сърцето и сърдечно-съдовата система в добро състояние, са необходими ежедневни грижи и внимание. Тук ще научите как работи и ползите от Омега-3 мастните киселини, рисковете от високо кръвно налягане, последиците от стреса и значението на физическите упражнения. Също така ще намерите ценна информация за предотвратяване на сърдечно-съдовата система и предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания.

Съвет №1: Физическа активност!

За повечето от нас съвременният начин на живот е свързан с твърде малко упражнения. Човешкото тяло не е проектирано за такъв тип система. От еволюционна гледна точка трябва да бъдем по-гъвкави. Например хората, които работят на бюрата си или зад волана, трябва нарочно да си направят почивка, за да се придвижват. Не случайно повечето смартфони вече са инсталирани в завода за изчисляване на броя стъпки, различни физически упражнения и като цяло насърчават поддържането на здравословни дейности. Редовното физическо натоварване според възрастта и възможностите на всеки от нас е не само полезно за сърдечно-съдовата система, но и за дишането, опорно-двигателния апарат и естествената устойчивост на организма. Хората с добри физически условия имат по-малък риск от хипертония, по-нисък сърдечен ритъм и по-силна функционална компенсаторна способност.

Съвет №2: Откажете се от пушенето!

Всички знаят, че цигарите са вредни за белите дробове, но са вредни и за кръвоносните съдове. Пушенето е един от основните рискови фактори за атеросклероза – този процес стеснява артериите, намалява еластичността на стените на кръвоносните съдове и в някои случаи може да доведе до пълно запушване или дори до инфаркт. Дори да имате дълъг „опит“ с пушенето, никога не е късно да се откажете. Проучванията показват, че докато този вреден навик бъде спрян, промените в болестта ще бъдат обърнати. Ако се откажете от пушенето, ще имате повече сила и енергия, за да направите първия елемент от този списък! Съвет # 3: Ограничете приема на сол!

Обичайно е българите да посегнат към солницата, преди дори да опитат ястията си. Според глобалния консенсус дневният ви прием на сол (натриев хлорид) не трябва да надвишава 5 грама. За да следвате този съвет, трябва да забравите да добавите сол, с изключение на неподправените салати. Всички храни, които ядем (готвена храна, хляб, десерти и др.), Съдържат определено количество сол. Прекомерният прием на сол ще доведе до по-голямо задържане на вода в организма, което ще доведе до повишено кръвно налягане – това е основният рисков фактор за сърдечно-съдови заболявания. Повишеното артериално налягане (хипертония) кара сърцето да се противопоставя на по-голямо съпротивление, което консумира повече от нормалното и в дългосрочен план може да доведе до сърдечна недостатъчност – сърцето не може да изпомпва достатъчно кръв по време на контракциите.

Съвет 4: Внимавайте да ядете прекалено мазна храна и захар!

Ако нашата диета съдържа твърде много мазнини, това ще повлияе на нивата им в кръвта, включително холестерола. Той може да се натрупва в артериалната стена и повишеното му ниво е рисков фактор за развитието на атеросклероза. Още по-вредни са мазнините, съдържащи наситени мастни киселини-можете да ги разпознаете по това, че при стайна температура те обикновено са в твърда форма (масло, свинска мас, лой), т.е. Те обикновено се получават от животни. Също така не се препоръчва да злоупотребявате със сладкиши, тъй като „прекомерните“ калории, които приемаме, бързо ще станат мазнини и ще се натрупват в мастната тъкан – това е еволюционен механизъм за съхраняване на енергийните резерви. Системната злоупотреба с храни, богати на захар, може да доведе до инсулинова резистентност и дори диабет тип II.

Комбинацията от затлъстяване, висок холестерол, високо кръвно налягане и инсулинова резистентност (хипергликемия) се нарича метаболитен синдром и има сложна и преплетена причинно-следствена връзка между неговите компоненти, а именно. След като започне развитието му, той ще попадне в омагьосан кръг и ще продължи да се развива.

Съвет 5: Яжте здравословна храна и хранене!

Нашето тяло, защото не може да ги синтезира самостоятелно без необходимите предшественици, т.е. Ние зависим от техния прием на храна

Известно е, че някои храни са полезни за сърдечно-съдовата система. Може би най-впечатляващият пример са ценните полиненаситени мастни киселини, най-известните от които са омега-3 мастните киселини (особено ейкозапентаеновата киселина (EPA) и докозахексаеновата киселина (DHA)). Те са богати на студеноводни риби, като сьомга, херинга, скумрия, риба тон и някои храни от растителен произход – ленено семе, зехтин и др Ако не можете да си позволите да ядете риба поне два пъти седмично или ако не харесвате риба, можете да приемате тези ценни хранителни вещества под друга форма. Омега-3 е от съществено значение за нашето тяло, защото не може да се синтезира самостоятелно без необходимите прекурсори, т.е. Ние зависим от техния прием на храна. Друго хранително вещество, което е доказано полезно за дейността на сърдечно-съдовата система, е магнезият.

Съвет 6: Опитайте се да запазите спокойствие

Психологическият и емоционален стрес е фактор, който може да причини увреждане на сърдечно-съдовата система. Когато се чувствате тревожни, припряни и „стресирани“, това води до активиране на много физиологични реакции, които са се развили, за да ни подготвят за справяне със стресови ситуации в природата. Пулсът се ускорява, кръвното налягане се повишава, ние ставаме по-неспокойни и дишането ни става по-бързо. Понякога, ако не можете да си починете добре, това ще повлияе на качеството на съня, което от своя страна се отразява на ежедневните ви дейности. Следователно, следващия път, когато някой ви дразни по време на работа или наближава крайния срок за завършване на проекта, моля, напомнете си, че вашето здраве е най-важното. лекувайте и двете. Това е добре за нас самите и за тези, които обичаме.